Førstehjælp i børnehøjde

Der er ikke indlagt nogen video

HVEM ER VI?

LæFF er en forening af yngre læger, der har til formål at udbrede kendskab til førstehjælp i daginstitutioner.

Foreningen arbejder frivilligt og er en nonprofit organisation.

FØRSTEHJÆLPS UNDERVISNING

LæFF tilbyder førstehjælpsundervisning af børneinstitutioners personale, pædagogstuderende m.fl.

Undervisningen gennemføres af foreningens læger og tager udgangspunkt i de gældende nationale og internationale rætningslinjer. www.genoplivning.dk http://www.erc.edu

Undervisningen indledes med en teoretisk gennemgang af hyppige almene sundhedsproblemstillinger og af livredende førstehjælp til børn. Herefter vil der være praktiske øvelser på simulationsdukker. Der vil vær god plads til diskussion og spørsmål.

MÅLSÆTNINGER FOR UNDERVISNINGEN

Deltageren skal efter endt undervisning:

Kunne foretage genoplivning af et barn med hjertestop, og kende
forskelle i genoplivning af
børn og voksne.
Kunne foretage korrekt lejring af det bevidstløse barn med vejrtrækning (stabilt sideleje).
Kunne opstarte livreddende behandling til et barn med truende kvælning og nærdrukning.
Kunne håndtere et barn med blødninger og kredsløbssvigt.
Have kendskab til brug af hjertestartere.
Kunne genkende det akut syge barn.
Have kendskab til feber og feberkramper hos børn, samt faretegn ved feber.
Have kendskab til faldskader og andre uheld, herunder kendskab til hjernerystelse og knoglebrud.
Have kendskab til brandsår, forgiftninger, allergiske reaktioner og hedeslag

  • Lær at give førstehjælp til babyer, små og store børn

    Børn og babyer kan komme ud for forskellige typer uheld. Babyer kan fx få mad galt i halsen, og større børn eksperimenterer ofte og er derfor ofte udsat for mindre ulykker og småskader. Som voksen er det godt, at du kan handle, hvis uheldet er ude.

    Førstehjælpskurset "Førstehjælp til børn" henvender sig til forældre, bedsteforældre og andre med ansvar for børn, og på kurset tager vi udgangspunkt i jeres egne erfaringer og behov.

  • Særligt sensitive børn. 18. april 2015

    Særligt sensitive børn (HSP) reagerer ofte på at være overstimuleret, ved at være kede af det, 'på tværs', have svært ved at lege med de andre børn, og i det hele taget have det svært i hverdagen.

    Workshop i 3 byer: 'Særligt senstive børn - en guide til pædagogisk personale'

    På denne workshop, får pædagogisk personale, der arbejder med børn i alderen 0-6 år, brugbar viden og redskaber til at støtte børnene, både forebyggende og når de har det svært og kan reagere voldsomt.

  • Baby tegn webinar 13. maj 2015

    Babytegn giver det lille barn og de voksne,
    mulighed for at snakke sammen
    - før den lille kan tale.

  • "Sådan styrker du dit barns selvværd"

    På dette gratis online foredrag får du viden og redskaber, som gør dig, dit barn og familie til en gladere børnefamilie!

    Vi kigger bl.a. på selvværd og selvtillid - hvad er forskellen, ligheden og hvordan støtter vi udviklingen af begge ved vores barn.

    Du får konkrete øvelser og redskaber til at styrke dit barns selvværd. Til sidst i webinaret har du mulighed for at stille spørgsmål på chatten.

    Webinaret afholdes af Familievejleder Christina Abildgaard fra fb-siden 'Marte Meo - vejledning til forældre', der har 10.000 følgere.

    Christina har siden 2007 hjulpet familier med små og store udfordringer.

    Du kan læse mere om Christina her: https://martemeoterapeuten.dk/index.php

    Du kan sikre dig at få besked om dette og andre lignende arrangementer, ved at tilmelde dig nyhedsbrevet til forældre her: http://eepurl.com/NDoOb

  • Alternativ til skældud. 10 ugers aftenskursus.

    På den online workshop får du konkrete redskaber til hvordan du kan afløse dine skældud med de egenskaber du gerne vil stå for, som forælder. <3

    Når vi vil bruge alternativer til Skældud betyder det ikke, at børn bare skal have lov at gøre lige hvad der passer dem, uden vi skal blande os!

    Vi forældre kan lære at guide vores børn kærligt, så de både gør hvad vi beder dem om, samtidig med at de bibeholder deres selvværd. - Ulempen ved skældud er bl.a. at det nedbryder selvværd, og det er jo IKKE det forældre ønsker for deres børn! Nej Tak!

    Ja Tak til glade børn, med et sundt selvværd!

  • Børns kompetenceudvikling 0-5

    Deltagerne kan indgå i en relation med det 0-5 årige barn ud fra en forståelse og respekt for barnets udtryk, livssituation og oplevelse af verden. Derved bidrager de til barnets udvikling af kompetencer og livskvalitet. De kan formidle observationer af barnet til kolleger og indgå i en faglig dialog om støtte og vejledning til det enkelte barn. De kan medvirke i dialogen med forældrene om det enkelte barns specifikke udviklingsforløb.

  • Guitarundervisning

    Begyndt d. 31/8-2015 til -->

  • Førstehjælp til de kære børn Til dig som har ansvar for børn

    Ansvar for børn...

    Førstehjælpens 4 hovedpunkter

    • Skab sikkerhed
    • Vurder personen
    • Tilkald hjælp
    • Giv førstehjælp
    Stabilt sideleje Hjerte-Lunge-Redning (HLR) - junior/baby Fremmedlegeme i luftvejene, alvorlig og akut sygdom Forgiftninger/ætsninger, alvorlige skader og småskader Tryghed i nærmiljøet

    Målet er at deltageren skal kunne: anvende førstehjælpens 4 hovedpunkter, kunne forstå værdien af sin første indsats i sammenhæng med det øvrige indsats- apparat. Kende til hvordan opkald til alarmcetral 1-1-2 fungerer. Undersøge et bevidstløst barn - skabe fri luftvej - kontrol af åndedræt. Kunne udføre korrekt Hjerte-Lunge-Redning (HLR). Kunne fjerne fremmedlegemer hos et barn. Kende til førstehjælpen ved alvorlig og akut sygdom hos børn. Have kendskab til første- hjælp til småskader hos børn og have kend- skab til forebyggelse af ulykker med børn.

  • Leg med sprog

    KOMMENDE KURSUS STARTER 01-09-16
    -Aftenundervisning-


    Deltageren kan ud fra et kendskab til barnets sprogudvikling indgå i samarbejde om at tilrettelægge, igangsætte og støtte aktiviteter og lege, der fremmer børns sproglige udvikling og lyst til at udforske sproget og anvende det selvstændigt og kreativt. Deltageren har kendskab til den lovpligtige sprogvurdering og kan gennem dialog og lege medvirke til at stimulere sprogudviklingen hos de børn, hvis sprogudvikling kræver særlig støtte. Deltageren kan vurdere egen kommunikation og bliver derved i stand til at lytte til og tale med børn, så disses sproglige udvikling styrkes. Deltageren kan indgå i dialog med kolleger, forældre og andre om leg og læring i relation til børns sprogudvikling og dagtilbuddets rolle i denne sammenhæng.